[덤프, dump] SAP C_TS452_2021 Sourcing and Procurement 정리 (4)

 

51) which of the following are features of the delivery completed indicator in a purchase order (PO) items?

Note : there are 2 correct answers to this question

 

A. you can set the indicator manually when entering a goods receipt for your PO item
B. if you set the indicator, NO further goods receipt may be posted for the PO item
C. you set the indicator, the PO item is NO longer relevant for material requirements planning
D. the indicator is always set automatically if the quantity received is within the under delivery tolerance

 

답 : A,C

A. you can set the indicator manually when entering a goods receipt for your PO item

C. you set the indicator, the PO item is NO longer relevant for material requirements planning

 

52) Your company uses the classic release procedure for purchasing documents
For which configuration object must approvers have the appropriate Authorization ?

 

A. Release group 
B. Release strategy 
C. Release code 
D. Release indicator 

 

답 : C

C. Release code 

 

53 ) You send newly created POs to supplier via EDI. whereas quantity or price changes are to be transmitted by
email. What prerequisites must be met if you are using the condition techniques for message determinations
NOTE: There are 2 correct answers to this question


A. The dispatch time related to the change message needs to be set to 1 (send with periodically scheduledjob)
B. The condition record contains the Price and Quantity fields
C. The price and Quantity fields are relevant for printout changes 
D. You use different message types for the print operations new and change 
E. the new message determination process for change messages indicator is flagged in classifications 

 

답 : C,D,E

C. The price and Quantity fields are relevant for printout changes 

D. You use different message types for the print operations new and change 

E. the new message determination process for change messages indicator is flagged in classifications 

 

 

54) When creating a scheduling which field controls the creation of a scheduling agreement with release
documentation ?
(릴리스 문서와 함께 예약 계약 작성을 어느 필드에서 제어합니까)

A. Item category
B. JT indicator
C. Agreement type 
D. Creation profile 

 

답 : D

D. Creation profile 

 

55) Which sap fiori design principle has the goal of having one type of user,one use case , and a maximum of three screens for each application

어떤 sap 피오리 디자인 원칙이 각 애플리케이션에 대해 하나의 사용자 유형, 하나의 사용 사례, 그리고 최대 3개의 화면을 갖는 것을 목표로 하는가

 

A. Instant value 
B. Simple
C. Responsive
D. Role based 

 

B. Simple

 

56) In you Project you need to make sure that consignment purchase orders Utilize a different number range than other Purchase orders What Must you do?

프로젝트에서 위탁 구매 주문이 다음과 다른 번호 범위를 사용하는지 확인해야 합니다
기타 구매 주문 반드시 해야 할 일은 무엇입니까?

 

A. Customize a new document type. Assign a new number range , and assign the item category forconsignment only to
this U type
B. Customize a new item category for this purpose and deactivate the standard one
C. Customize a new item category for this purpose and and assign a new number range to it
D. Customize a new document type. Assign a new number range object, and assign the item category forconsignment to
this type

 

답 : D

D. Customize a new document type. Assign a new number range object, and assign the item category forconsignment to
this type

 

 

which of the following business transaction will you get an error message if automatic account determination
has been set up incorrectly?

다음 비즈니스 트랜잭션 중 자동 계정 결정 시 오류 메시지가 표시되는 것은 무엇입니까

 

A. Goods issue of the valuated material
B. Stock transfer from a storage location to another storage location 
C. Posting of a material price change 
D. Goods receipt of consignment stock 
E. Goods receipt of a valuated material 

 

답 A,D,E

A. Goods issue of the valuated material

D. Goods receipt of consignment stock 

E. Goods receipt of a valuated material 

 

your purchasing department is working with scheduling agreement. What can you do using release creation
profiles? Note: there are 3 correct answers to this question

귀사의 구매 부서가 스케줄링 계약으로 작업하고 있습니다. 릴리스 생성 프로필을 사용하여 무엇을 할 수 있습니까?


A. you can enter a release creation profile in the material master data 
B. You can enter a release creation profile in the master data of a supplier 
C. You can assign a specific confirmation control key to a release creation profile 
D. You can create plant - specific release creation profiles in customizing 
E. You can control the periodicity of release creation profiles 

 

Answer: A,D,E

A. you can enter a release creation profile in the material master data 

D. You can create plant - specific release creation profiles in customizing 

E. You can control the periodicity of release creation profiles 

 

 

you want to post scrap to a special account.
Which characteristics can you use to influence the behavior of the account determination?
Note: there are 2 correct answers to this question

특별 계정에 스크랩을 게시하려고 합니다.
어떤 특성을 사용하여 계정 결정 동작에 영향을 미칠 수 있습니까?

 

A. Plant
B. Movement type
C. Stock type
D. Storage location

 

답 A,B

A. Plant

B. Movement type

 

 

which purchasing organization assignments can you make in customizing for the enterprise structure? Note : 3
correct answers

기업 구조에 맞게 커스터마이징할 수 있는 구매조직 할당은 무엇입니까?


A. Several purchasing organizations to one company code
B. One purchasing organization to several plants across company codes
C. One purchasing organization to one company code
D. One purchasing organization to several company codes
E. Several purchasing organizations to one purchasing group

 

답 : A,B,C

A. Several purchasing organizations to one company code

B. One purchasing organization to several plants across company codes

C. One purchasing organization to one company code

 

 

What must you consider when defining purchasing organizations? Note: There are 2 correct answers to this
question.

구매 조직을 정의할 때 반드시 고려해야 할 사항은 무엇입니까?
A. Each purchasing organization has its own material master data.
B. Each purchasing organization has its own purchasing groups.
C. Each purchasing organization has its own supplier master data.
D. Each purchasing organization has its own info records.

 

Answer: A,D

A. Each purchasing organization has its own material master data.

D. Each purchasing organization has its own info records.

 

You are entering a supplier invoice for a PO that has been delivered what Information can you use a reference
to post the invoice? Note : There are 3 correct answers to this question

전달된 PO에 대한 공급업체 송장을 입력하는 중입니다. 어떤 정보를 참조하여 송장을 게시할 수 있습니까?
A. PR number
B. delivery note number
C. BILL OF LADING NUMBER
D. PO number
E. Material document number

 

답 : B,C,D

B. delivery note number
C. BILL OF LADING NUMBER
D. PO number

 

 

You have several valid purchasing info records for one specific material available in your system. What is the system behavior when you manually create a purchase requisition?

시스템에서 사용할 수 있는 특정 자료에 대한 몇 가지 유효한 구매 정보 기록이 있습니다. 구매 요청을 수동으로 작성할 때 시스템 동작은 무엇입니까?


A. The system will choose the info record from the last purchase order.
B. The system will choose the info record with the lowest price.
C. The system will list all valid records and the user needs to select one.
D. The system will choose the most recent info record.

 

답 C

C. The system will list all valid records and the user needs to select one.

 

 

when using a classic release procedure, for which of the following documents must you use classification ?
Note: there are 2 correct answers to this question

클래식 릴리스 절차를 사용할 때 다음 문서 중 분류를 사용해야 하는 문서는 무엇입니까?
A. Request for quotation
B. JIT delivery schedule
C. Outline agreement
D. Purchase requisition 

 

Answer: A,C

A. Request for quotation

C. Outline agreement

 

 

For which of the following scenarios could you implement a stock determination strategy for a material in
inventory management? Note: There are 3 correct answers to this question.

다음 중 재고 관리에서 자재에 대한 재고 파악 전략을 구현할 수 있는 시나리오는 무엇입니까?


A. You have both vendor consignment stock and own stock for the material. You want to withdraw yourown stock first
B. You have both quality inspection stock and unrestricted-use stock for the material. You want towithdraw unrestricteduse L1 stock first
C. Your material is stored in different plants. You want to withdraw from the plant with lowest stock first
D. You use split valuation to separate internally produced and externally procured quantities. Internallyproduced
quantity  should be withdrawn first
E. Your material is stored at various storage locations in your plant, you want to withdraw from the storagelocation with
the L1 highest stock first

 

Answer: A,D,E

A. You have both vendor consignment stock and own stock for the material. You want to withdraw yourown stock first

D. You use split valuation to separate internally produced and externally procured quantities. Internallyproduced
quantity  should be withdrawn first

E. Your material is stored at various storage locations in your plant, you want to withdraw from the storagelocation with
the L1 highest stock first

 

 

You want to manually post an initial entry of stock for a material in SAP S/4HANA. You should be able to
enter both a quantity and an amount. How do you proceed?

SAP S/4HANA에 자재의 초기 재고 입력을 수동으로 게시하고자 합니다. 수량과 수량을 모두 입력할 수 있어야 합니다. 진행 방법은 무엇입니까?
Note: There are 2 correct answers to this question.
A. On the SAP Fiori Launch pad, use the Post Goods Receipt Without Reference app
B. On the SAP Fiori Launch pad, use the Post Goods Movement app
C. On the SAP Fiori Launch pad, use the Manage Stock app
D. In this SAP GUI, use transaction MIGO 

 

Answer: B,D

B. On the SAP Fiori Launch pad, use the Post Goods Movement app

D. In this SAP GUI, use transaction MIGO 

 

 

Which of the following are prerequisites for flexible workflows for purchase order approval? Note: There are 3 correct answers to this question.
다음 중 구매 주문 승인을 위한 유연한 워크플로우의 전제 조건은 무엇입니까? 


A. Set up the preconditions for the flexible workflow in the Manage Workflows for Purchase Orders SAP Fiori app.
B. Deactivate the classic release procedure for purchase orders in customizing.
C. Define the recipients for the flexible workflow in the Manage Workflows for Purchase Orders SAP Fiori app.
D. Create a class with flexible workflow characteristics for purchase orders.
E. Activate the flexible workflow for purchase orders in customizing.

 

Answer: A,C,E

A. Set up the preconditions for the flexible workflow in the Manage Workflows for Purchase Orders SAP Fiori app.

C. Define the recipients for the flexible workflow in the Manage Workflows for Purchase Orders SAP Fiori app.

E. Activate the flexible workflow for purchase orders in customizing.

 

 

Your MRP run detects a shortage of 2000 pieces for a certain material for which a quota arrangement is active.
Each of your 2 suppliers can only supply 1000 pieces at once, what must you must maintain to have MRP
generate a procurement proposal for 1000 pieces for each supplier? NOTE: There are 2 correct answers to this
question

 

MRP 실행은 할당량 배열이 활성화된 특정 재료에 대한 2000개 부족을 감지합니다.
두 공급업체는 한 번에 1000개만 공급할 수 있습니다. MRP가 각 공급업체에 대해 1000개에 대한 조달 제안서를 생성하려면 무엇을 유지해야 합니까? 


A. set a maximum lot size in the quota arrangement item and activate the IX checkbox 
B. Assign the indicator for quota splitting to the used lot sizing procedure 
C. Set a maximum quantity quota quantity in the quota arrangement item for each supplier 
D. Assign a rounding profile in the material master record of the planned material 

 

Answer: A,C

A. set a maximum lot size in the quota arrangement item and activate the IX checkbox 

C. Set a maximum quantity quota quantity in the quota arrangement item for each supplier 

 

You are interested in the percentage of shopping cart items that require manual changes to either the PO or the
PR after initia creation and approval. What key performance indicator (KPI) proceeds the information

초기 작성 및 승인 후 PO 또는 PR 중 하나를 수동으로 변경해야 하는 장바구니 항목의 비율에 관심이 있습니다. KPI(Key Performance Indicator)는 정보를 진행합니다


A. PR item changes 
B. PR to Order Cycle time 
C. PR High Touch Rate 
D. PR Low Touch Rate 

 

답 : 

C. PR High Touch Rate 

 

what needs to be configured and assigned if pricing conditions in purchase orders should only be visible to certain users?

구매 주문의 가격 조건이 특정 사용자에게만 표시되어야 하는 경우 구성하고 할당해야 하는 사항은 무엇입니까?

 

A. User parameter EVO
B. Field selection key for the activity category
C. Field selection key for the transaction
D. User parameter EFB

 

답 : 

A. User parameter EVO

 

 

which of the following actions can an end user perform with filtered report results in an SAP Fiori app?

최종 사용자가 SAP Fiori 앱에서 필터링된 보고서 결과를 사용하여 수행할 수 있는 작업은 다음 중 무엇입니까?

 

A. share on SAP join 
B. send via e-mail 
C. schedule as a background job 
D. save as a CDS view 
E. save as a new tile on the SAP fiori launchpad 

 

Answer: A,B,E

A. share on SAP join 

B. send via e-mail 

E. save as a new tile on the SAP fiori launchpad 

 

 

What logic does the system use during PO creation to purpose a valid price when using an info record? Note. There are 2 correct answers to this question. 

PO 작성 중에 정보 레코드를 사용할 때 유효한 가격을 목표로 하기 위해 시스템이 사용하는 논리는 무엇입니까?
A. The system always proposed the price stored at purchasing organization level, if available 
B. The system always proposes the price form the last purchase order whose number was copies into the info record.
C. If there are NO valid conditions maintained in the info record, the system can propose the price from the last
purchase " order 
D. If a valid plant-specific price exists, it is proposed when a purchase order is created for the corresponding plant.

 

Answer: B,C

B. The system always proposes the price form the last purchase order whose number was copies into the info record.

C. If there are NO valid conditions maintained in the info record, the system can propose the price from the last
purchase " order 

 

당신은 공급자로부터 완제품을 조달합니다. 공급자는 당신의 회사로부터 발송된 부품을 사용하여 제품을 생산합니다. 이 시나리오에 대해 당신은 어떤 프로세스를 사용합니까?

 

A. Subcontracting
B. External processing 
C. Standard Procurement 
D. Third-Party Procurement

 

답 : 

A. Subcontracting

외주가공

 

Which of the following are features of a scheduling agreement? Note: There are 3 correct answers to this question.다음 중 스케줄링 계약의 특징은 무엇입니까?

 

A. A material master record is optional in a scheduling agreement item.
B. Item category M (Material unknown) can be used in a scheduling agreement.
C. Scheduling agreement delivery schedule lines can only be created manually.
D. A scheduling agreement item is always plant-specific.
E. A scheduling agreement can be used for a consignment process.

 

Answer: A,D,E

A. A material master record is optional in a scheduling agreement item.

D. A scheduling agreement item is always plant-specific.

E. A scheduling agreement can be used for a consignment process.

 

 

How do you proceed if you want to create purchasing info records for consumable materials without material
master records?

A. You specify the relationship between a material type and a supplier 
B. You specify a special info category 
C. You must first create material master records
D. You specify the relationship between a material group and a supplier 

 

Answer: D

D. You specify the relationship between a material group and a supplier 

 

Which of the following tasks does the system perform during reorder point planning ? Note : 2 correct answers 
A. Carry out a lot-size calculation for every material with net requirements.
B. Perform backward scheduling to determine the availability dates of purchase requisitions.
C. Carry out a net requirement calculation for every material included in the planning run.
D. Flag materials that have been subject to an activity relevant to MRP.

 

Answer: A,C

 

 

What do you need to do if you want MRP live to create planned orders for externally procured materials? 
A. Implement BAdi PPH_MRP_SOURCING_ BADI => SOS_DET_ADJUST 
B. Set the appropriate plat specific material status 
C. Set the MRP indicator in the source list of the material to ' Not relevant for planning" 
D. Change the procurement type of the material 

Answer: A

A. Implement BAdi PPH_MRP_SOURCING_ BADI => SOS_DET_ADJUST 

 

 

You test the various options that SAP S/4HANA offers for stock transfer between two different plants within
the same company code which special features do stock transport orders have? Note : 2 correct answers
A. the material on the road is managed in the stock in transit of the receiving plant
B. The material on the road is part of the valuated stock of the shipping plant
C. if necessary you can post the goods receipt to blocked stock in the receving plant 
D. YOU can optionally post the goods issue from insception stock in the supplying plant 

 

Answer: A,C

A. the material on the road is managed in the stock in transit of the receiving plant

C. if necessary you can post the goods receipt to blocked stock in the receving plant 

 

how can you personalize the procurement overview app? 
A. change the position of the cards 
B. filter the content of a card. 
C. change the set cards 
D. extend the set with a new card 
E. hide an existing card 

 

Answer: A,B,E

A. change the position of the cards 

B. filter the content of a card. 

E. hide an existing card 

 

 

Supplier a should automatically be proposed as the primary source for specific material. What options do you
have ? NOTE : There are 2 Correct Answers to this question.

 

A. Use a source list and mark the supplier as fixed 
B. Use the Regular Supplier Indicator in the info record 
C. Set the regular Supplier Indicator in the business partner master record 
D. Enter the supplier as they primary source in the material master record 
Answer: A,D

A. Use a source list and mark the supplier as fixed 

D. Enter the supplier as they primary source in the material master record 

 

 

Where do you enable the ability to personalize the home page?
A. In the configuration of the SAP Fiori launchpad
B. In the user settings in the back-end system
C. In the business catalog
D. In the business role assigned to the user

 

답 : A. In the configuration of the SAP Fiori launchpad

 

Which business partner categories can you choose when creating a new business partner? 

Note: There are 3 correct answers to this question.
A. Organization
B. Person
C. Group
D. Supplier
E. Customer


Answer: A,B,C

A. Organization
B. Person
C. Group

 

Which of the following prerequisites must be met for the system to check the shelf life of materials at goods receipt? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. The shelf life expiration date check is activated for the material type in Customizing.
B. The purchase order item contains the remaining shelf life.
C. The total shelf life is maintained in the purchasing info record.
D. The shelf life expiration date check is activated for the movement type in Customizing.
Answer: B,D

B. The purchase order item contains the remaining shelf life.

D. The shelf life expiration date check is activated for the movement type in Customizing.

 

 

You want to create a purchase document for several minor repairs that may occur over a period of time. They should NOT exceed a total amount in this period. Further details are NOT available. Which type of purchasing document is best suited for this purpose?

 

A. Invoicing plan
B. Blanket purchase order
C. Release purchase order
D. Service purchase order

 

Answer: B

B. Blanket purchase order

 

What are the different types of SAP Fiori apps? Note: There are 3 correct answers to this question.
A. Fact sheet
B. KPI report
C. Interactive
D. Analytical
E. Transactional

 

Answer: A,D,E

A. Fact sheet

D. Analytical

E. Transactional

 

What must you do when using supplier consignment? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Settle liabilities resulting from consignment stock receipts.
B. Create consignment info records.
C. Create consignment storage locations.
D. Settle liabilities resulting from consignment stock withdrawals.

 

Answer: B,D

B. Create consignment info records.

D. Settle liabilities resulting from consignment stock withdrawals.

 

 

You use quota arrangements. You include a new supplier in an existing quota system. How can you ensure that the new supplier is considered as if they had been part of the quota arrangement from the beginning?
A. Manually update the quota base quantity.
B. Manually update the quota-allocated quantity.
C. Manually update the quota.
D. Manually update the source list.

 


Answer: A

A. Manually update the quota base quantity.

 

 

What are some key features of purchase-order based invoice verification?

Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Partial deliveries for a purchase order item show up as individual items in the invoice document.
B. The system proposes the total delivered quantity as the quantity to be invoiced.
C. Partial deliveries for a purchase order item are NOT flagged as individual invoice items.
D. The system proposes the quantity to be invoiced as the difference between the total
E. delivered quantity and the total quantity already invoiced.

 

Answer: C,D

C. Partial deliveries for a purchase order item are NOT flagged as individual invoice items.

D. The system proposes the quantity to be invoiced as the difference between the tota

 

At what level do you maintain the Automatic PO indicator in the material master?
A. Plant
B. Company code
C. Purchasing organization
D. Client


Answer: A

A. Plant

 

 

Which situations lead to an open item on the GR/IR clearing account? Note: There are 2 correct answers to this question.

 

A. The ordered quantity for a purchase order item is more than the invoiced quantity.
B. The invoiced quantity for a purchase order item is more than the delivered quantity.
C. The ordered quantity for a purchase order item is more than the delivered quantity.
D. The delivered quantity for a purchase order item is more than the invoiced quantity.

 

Answer: B,D

B. The invoiced quantity for a purchase order item is more than the delivered quantity.

D. The delivered quantity for a purchase order item is more than the invoiced quantity.

 

 

Which of the following steps can be part of a subcontracting process? Note: There are 3 correct answers to this question.

 

A. Purchase components for direct delivery to subcontractor.
B. Post subsequent adjustment of component consumption.
C. Create a sales order for components to be provided.
D. Settle components consumption by subcontractor.
E. Create an outbound delivery for components to be provided.

 

답 :  A,B,D

A. Purchase components for direct delivery to subcontractor.

B. Post subsequent adjustment of component consumption.

D. Settle components consumption by subcontractor.

 

How can you personalize the Procurement Overview app? Note: There are 3 correct answers to this question.

 

A. Define your own layout and save it as a tile on the SAP Fiori launchpad.

B. Exchange a card with another card accessed by the same CDS view.
C. Use your user settings to define which cards to show and hide.
D. Filter the contents of all cards according to a specific supplier.
E. Use the drag-and-drop functionality to rearrange cards.

 

Answer: C,D,E

C. Use your user settings to define which cards to show and hide.

D. Filter the contents of all cards according to a specific supplier.

E. Use the drag-and-drop functionality to rearrange cards.

 

 

Which object is determined using an access sequence in message determination?

A. Output condition record for a message type
B. Output device in an output condition record
C. Message schema for a document category
D. Message type in a message schema

 

Answer: A

A. Output condition record for a message type

 

How does SAP Fiori achieve the role-based design principle? Note: There are 2 correct answers to this question.

A. By giving end users exactly what they need for their work
B. By defining SAP Fiori apps that users can tailor exactly to their needs
C. By decomposing big transactions into several discrete apps suited to the user's role
D. By separating transactional and analytical apps in different business roles

 

Answer: A,B

A. By giving end users exactly what they need for their work

B. By defining SAP Fiori apps that users can tailor exactly to their needs

 

 

There are multiple company codes and plants in your SAP S/4HANA system. You have set the valuation area to plant level. How can you reduce the effort to configure account determination?


A. You can use the valuation grouping code to group together plants assigned to company codes with the same chart of
accounts
B. You can use the valuation grouping code to group together plants assigned to company codes with different charts of
accounts.
C. You can use the account grouping code to group together plants assigned to company codes with different charts of
accounts.
D. You can use the account grouping code to group together plants assigned to company codes with the same chart of
accounts.


Answer: D

D. You can use the account grouping code to group together plants assigned to company codes with the same chart of
accounts.

 

 

You create a contract item for a material group. You want to prevent certain materials that belong to this material group from being ordered with reference to this contract item. How can you ensure this?
A. Create material-specific source lists for the contract item and set the Exclusion indicator.
B. Create material-specific source lists outside the validity period of the contract.
C. Create material-specific source lists for the contract item and set the Fix indicator.
D. Create material-specific source lists for the supplier and set the Blocked indicator.

 

Answer: A

A. Create material-specific source lists for the contract item and set the Exclusion indicator.

 

 

What are some key features of the SAP Smart Business key performance indicator (KPI) tiles used for purchasing analytics? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Smart controls such as smart filter and smart charts are available.
B. Insight to Action provides drilldown capabilities and appropriate actions.
C. When a tile is changed, the database is updated in real time.
D. Smart alert thresholds can be set to update the tile display at different intervals.

 

Answer: B,D

B. Insight to Action provides drilldown capabilities and appropriate actions.

D. Smart alert thresholds can be set to update the tile display at different intervals.

 

 

What are some of the consequences of setting the Delivery Completed indicator in a purchase order (PO) item? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. The PO item CANNOT be deleted and archived.
B. You can still post goods receipts of remaining quantities.
C. The commitment for the PO item will increase.
D. The PO item is skipped when delivery reminders are generated.

 

Answer: B,D

B. You can still post goods receipts of remaining quantities.
C. The commitment for the PO item will increase

 

 

Blocking reason Quality is set for an item in an invoice. What could be the reason for this? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Goods-receipt-based invoice verification is used and NO usage decision has been made for the inspection lot for the
item in the invoice.
B. Goods-receipt-based invoice verification is used and NO goods receipt has been posted for the item in the invoice.
C. Goods-receipt-based invoice verification is NOT used and NO usage decision has been made for any inspection lot for
the item in the invoice.
D. Goods-receipt-based invoice verification is NOT used and the item in the invoice has the Post to Inspection Stock flag
set in its material master.

 

Answer: A,C

A. Goods-receipt-based invoice verification is used and NO usage decision has been made for the inspection lot for the
item in the invoice.

C. Goods-receipt-based invoice verification is NOT used and NO usage decision has been made for any inspection lot for
the item in the invoice.

 

For which of the following document categories can you perform an item-wise release in the flexible workflow for
purchasing?
A. Scheduling agreement
B. Purchase order
C. Request for quotation
D. Purchase requisition

 

Answer: D

D. Purchase requisition

 

 

In which of the following situations can document parking be used? Note: There are 2 correct answers to this question.


A. Account assignment information is missing for an invoice item.
B. A goods receipt is posted for an item that needs a quality inspection.
C. An EDI invoice is received containing variances.
D. Account assignment information is missing for a purchase order item.

 

Answer: B,D

B. A goods receipt is posted for an item that needs a quality inspection.

D. Account assignment information is missing for a purchase order item.

 

 

Which field can you use to prevent a discontinued material from being procured?
A. Authorization Group
B. Material Status
C. Control Code
D. Special Procurement Type

 

Answer: B

B. Material Status

 

 

What data does the system require to determine the safety stock during automatic reorder point planning? Note: There are 3 correct answers to this question.
A. The storage costs code
B. Mean absolute deviation
C. Minimum and maximum stock levels
D. Replenishment lead time
E. Service level

 

답 : B,C,D

B. Mean absolute deviation
C. Minimum and maximum stock levels
D. Replenishment lead time

 

 

You are posting a goods receipt without a corresponding purchase order in the system. Which of the following are prerequisites for automatic generation of the purchase order at the time of goods receipt? Note: There are 3 correct answers to this question.
A. A central purchasing organization is assigned to the plant in Customizing.
B. An account assignment category is specified for the goods receipt.
C. Automatic purchase order generation is activated for the movement type in Customizing.
D. A default purchase order type is specified for the goods receipt.
E. A valid purchasing info record exists for the material and supplier combination.

 

Answer: A,C,E

 

For which of the following transactions do you receive an error message if the automatic account determination is set up incorrectly? Note: There are 3 correct answers to this question.
A. Purchasing info record price change
B. Goods receipt into blocked stock
C. Material price change
D. Stock transfer between company codes
E. Stock transfer between stock types

 

Answer: B,E

B. Goods receipt into blocked stock

E. Stock transfer between stock types

 

 

Goods from a supplier arrive at your warehouse. You do NOT want these goods to be part of your inventory yet. What is the procedure for recording the conditional goods receipt (GR)?
A. Make a note in the PO and wait until the conditions for accepting the delivery are met.
B. Set the Origin Acceptance flag in the PO item and post a GR to valuated GR blocked stock.
C. Post a goods receipt to non-valuated GR blocked stock.
D. Select the blocked stock stock type when posting the goods receipt.

 

Answer: C

C. Post a goods receipt to non-valuated GR blocked stock.

 

 

 

Which of the following SAP Fiori apps must you use to set up the following Situation Handling use case: Quantity Deficit in Supplier's Delivery? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Manage Situation Types - Message Based
B. Manage Teams and Responsibilities
C. Monitor Situations
D. Manage Situation Types

 

Answer: C,D

C. Monitor Situations

D. Manage Situation Types

 

 

Where can you set the parameter that allows changing the account assignment data for a consumable material during invoice receipt?
A. In the material master of the consumable material
B. In the purchase order document type
C. In the item category
D. In the account assignment category

 

Answer: D

D. In the account assignment category

 

 

Which of the following activities is a prerequisite to enable partner role determination in purchasing?
A. Assign a partner schema to relevant arrangement types.
B. Define permissible partner roles per document type.
C. Define permissible partner roles per account group.
D. Assign a partner schema to relevant account groups.

 

Answer: A

A. Assign a partner schema to relevant arrangement types.

 

 

Which of the following are features of a subcontracting procurement process? Note: There are 3 correct answers to this question.

 

A. You can customize the control parameters for the subcontracting item category.
B. You can assign a subcontracting order item to an account.
C. You can maintain components to be provided in a bill of material.
D. You can have subcontracting purchase requisitions created by MRP.
E. You can post a non-valuated goods receipt for a subcontracting order item.

 

Answer: B,C,D

 

B. You can assign a subcontracting order item to an account.
C. You can maintain components to be provided in a bill of material.
D. You can have subcontracting purchase requisitions created by MRP.

 

 

What options are available for charts when analyzing a Key Performance Indicator (KPI) report in Purchasing Analytics?
Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Export to a spreadsheet.
B. Import from a spreadsheet.
C. Change the dimensions that are shown.
D. Select the CDS view to be used.

 

Answer: A,B

A. Export to a spreadsheet.

B. Import from a spreadsheet.

 

 

You send newly created purchase orders to a supplier via EDI, whereas quantity or price changes are transmitted by email. What prerequisites must be met if you are using the condition technique for message determination? Note: Thereare 3 correct answers to this question.
A. The dispatch time related to the change message needs to be set to 1 (send with periodically scheduled job).
B. You configure different message types for the New and Change print operations.
C. The condition record contains the Price and Quantity fields.
D. The New Message Determination Process for Change Messages indicator is flagged in Customizing.
E. The Price and Quantity fields are relevant for printout changes.

 

Answer: A,D,E

A. The dispatch time related to the change message needs to be set to 1 (send with periodically scheduled job).

D. The New Message Determination Process for Change Messages indicator is flagged in Customizing.

E. The Price and Quantity fields are relevant for printout changes.

 

 

Which of the following procurement proposals can be created during an MRP Live planning run for externally procured materials? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Planned order
B. Purchase order
C. Delivery schedule line
D. Purchase requisition

 

Answer: C,D

C. Delivery schedule line

D. Purchase requisition

 

What are the prerequisites for carrying out material requirements planning (MRP) for a plant? 

Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Assign each storage location of the corresponding plant to an MRP area in Customizing.
B. Maintain plant parameters for the corresponding plant in Customizing.
C. Maintain planned independent requirements for the materials in the plant.
D. Maintain MRP data in the material master record for the materials to be planned automatically.

 

Answer: B,D

B. Maintain plant parameters for the corresponding plant in Customizing.

D. Maintain MRP data in the material master record for the materials to be planned automatically.

 

 

You test the various options that SAP S/4HANA offers for stock transfers between two different plants within the same company code. Which of the following apply to stock transport orders? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. You can post the goods receipt to blocked stock in the receiving plant.
B. Two accounting documents are created at the time of goods issue posting -- one for each plant.
C. You can post the goods issue from inspection stock in the supplying plant.
D. The material on the road is managed as stock in transit in the receiving plant.

 

Answer: A,D

A. You can post the goods receipt to blocked stock in the receiving plant.

D. The material on the road is managed as stock in transit in the receiving plant.

 

 

What are some advantages of a stock transport order compared to a stock transfer posting between two plants? Note: There are 3 correct answers to this question.
A. You can plan delivery costs.
B. You can create stock transport requisitions via MRP.
C. You can post goods receipt in consignment.
D. You can issue from inspection stock.
E. You can post goods receipt to consumption.

 

답 : A,B,C

A. You can plan delivery costs.
B. You can create stock transport requisitions via MRP.
C. You can post goods receipt in consignment.

 

 

What is the effect of setting the Freeze Book Inventory indicator in a physical inventory document header?
A. The system blocks all inventory management units of the physical inventory document for goods movements.
B. The book inventory is determined and fixed in the physical inventory document at the time of the difference posting.
C. The book inventory is determined and fixed in the physical inventory document at the beginning of the count.
D. The system blocks all inventory management units of the physical inventory document for procurement.

 

Answer: C

C. The book inventory is determined and fixed in the physical inventory document at the beginning of the count.

 

 

In your company, you are posting an invoice with a cash discount amount using the posting gross method. What is the result of this in the system?
A. The cash discount amount is posted to a cash discount clearing account, which is cleared at the time of payment.
B. The cash discount amount is posted from a cash discount clearing account to the stock account or cost account.
C. The cash discount amount is NOT considered; it is only posted to a cash discount account when the payment is made.
D. The cash discount amount is credited to the stock or cost account.

 

Answer: A

A. The cash discount amount is posted to a cash discount clearing account, which is cleared at the time of payment.

 

 

You want to identity the spend of purchase orders that do NOT have a contract reference, although an existing contract could have been used. What key performance indicator (KPI) provides this information?

기존 계약이 사용되었을 수도 있지만 계약에 대한 참조가 없는 구매 주문의 지출을 식별하고자 합니다. 이 정보를 제공하는 주요 성과 지표(KPI)는 무엇입니까?
A. Contract leakage
B. Purchase order value
C. Off contract spend
D. Unused contracts

 

답 : 

A. Contract leakage

 

 

Which field controls the creation of a scheduling agreement with release documentation?
A. JIT Indicator
B. Creation Profile
C. Item Category
D. Agreement Type

 

Answer: D

D. Agreement Type

 

 

You want to use automatic conversion of purchase requisitions into purchase orders for some raw materials. What are the prerequisites? Note: There are 3 correct answers to this question.


A. The Automatic Purchase Order indicator is set in the plant-specific purchasing data of the material master record.
B. A source of supply containing valid conditions is assigned to the purchase requisition.
C. A contract with plant-specific conditions exists for the material and the vendor.
D. The Automatic Purchase Order indicator is set in the purchasing data of the business partner master record.
E. A plant-specific source list entry exists for the material.


Answer: A,B,D

 

What must you do to implement split valuation? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Assign valuation types to stock types.
B. Customize valuation categories and valuation types.
C. Create additional accounting data for the relevant materials.
D. Add valuation types to all open purchase order items.

 

Answer: B,C

B. Customize valuation categories and valuation types.
C. Create additional accounting data for the relevant materials.

 

What are some effects of parking a purchase order? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. You can use a workflow to request completion of the document.
B. Any further posting for that purchase order is disabled.
C. You can use Situation Handling to alert users about incomplete documents.
D. Any kind of errors in the document are permitted.

 

Answer: A,C

A. You can use a workflow to request completion of the document.

C. You can use Situation Handling to alert users about incomplete documents.

 

 

You want to create a purchase order.

An info record is available for the material-supplier combination. What logic does the system use to determine a price from the info record? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. The system always proposes the price from the last purchase order, if available.
B. The system always proposes the valid plant-specific price, if available.
C. The system always proposes the price stored at purchasing organization level, if available.
D. If there are NO valid conditions, the system can propose the price from the last purchase order, if available.

Answer: B,D

B. The system always proposes the valid plant-specific price, if available.

D. If there are NO valid conditions, the system can propose the price from the last purchase order, if available.

 

 

How can you control the account determination for planned delivery costs based on the condition type?
A. Assign an account key in the condition type.
B. Assign an account key in the calculation schema.
C. Assign an account key in the condition record.
D. Assign an account key in the access sequence.

 

Answer: B

B. Assign an account key in the calculation schema.

 

 

What are some SAP Smart Business key performance indicators (KPIs) available for purchase requisitions? Note: There are 3 correct answers to this question.
A. Purchase requisition-to-order cycle time
B. Purchase requisition touch rate
C. Purchase requisition average approval time
D. Purchase requisition average order value
E. Overdue purchase requisitions

 

Answer: A,B,C

A. Purchase requisition-to-order cycle time

B. Purchase requisition touch rate

C. Purchase requisition average approval time

 

 

At which level do you activate SAP S/4HANA output management for purchasing documents?

A. Purchasing organization
B. Application object
C. Document type
D. Document category

 

Answer: C

C. Document type

 

 

You post an invoice with invoice reduction. What can you observe in the system? 

Note: There are 2 correct answers to this question.
A. The invoice is blocked for payment until the supplier confirms the credit memo receipt.
B. A message is created that can be issued to the supplier as a notification of a credit memo posting.
C. Two accounting documents are created: one for the invoice posting and one for the credit memo posting.
D. Only one accounting document is created containing both the invoice and the credit memo postings.

 

Answer: B,C

B. A message is created that can be issued to the supplier as a notification of a credit memo posting.

C. Two accounting documents are created: one for the invoice posting and one for the credit memo posting.

 

 

You want to set up the same account determination for raw materials (material type ROH) and operating supplies
(material type HIBE). How can you group these material types?

A. Assign the same valuation grouping code to the material types.
B. Assign the same account modification to the material types.
C. Assign the same account category reference to the material types.
D. Assign the same valuation class to the material types.

 

Answer: C

C. Assign the same account category reference to the material types.

 

 

You want to manually post an initial entry of stock for a material in SAP S/4HAN You should be able to enter both a quantity and an amount. How do you proceed? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. On the SAP Fiori launchpad, use the Post Goods Movement app.
B. In the SAP GUI, use transaction MIGO.
C. On the SAP Fiori launchpad, use the Manage Stock app.
D. On the SAP Fiori launchpad, use the Post Goods Receipt without Reference app.

 

Answer: A,B

A. On the SAP Fiori launchpad, use the Post Goods Movement app.

B. In the SAP GUI, use transaction MIGO.

 

 

What are some properties of the organization structure for procurement? Note: There are 3 correct answers to this question.
A. Several storage locations may be assigned to a plant.
B. A plant can only belong to one company code.
C. A plant can be assigned to several clients.
D. A storage location key must be unique in a company code.
E. A storage location can only belong to one plant.

 

Answer: A,B,E

A. Several storage locations may be assigned to a plant.

B. A plant can only belong to one company code.

E. A storage location can only belong to one plant.

 

 

For which of the following business scenarios does a situation template exist in Situation Handling? 

Note: There are 2 correct answers to this question.
A. A supplier confirmation is pending.
B. A purchase order approval is pending.
C. A contract is ready as a source of supply.
D. The due date for a blocked invoice has passed.

 

Answer: A,C

A. A supplier confirmation is pending.

C. A contract is ready as a source of supply.

 

 

How can you completely block a material for procurement in a plant? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Create a blocking entry in the supplier master record.
B. Create a quota arrangement entry with a quantity of zero.
C. Use a relevant plant-specific material status in the material master.
D. Create an entry in the source list with a blocking indicator and NO supplier.

 

Answer: A,C

A. Create a blocking entry in the supplier master record.

C. Use a relevant plant-specific material status in the material master.

 

 

You have agreed on a value contract with a supplier for packaging. The exact materials and their purchase prices are NOT specified until the release orders. Which item category must you use when creating the contract?
A. W (Material group)
B. M (Material unknown)
C. B (Limit)
D. T (Text)

 

Answer: B

B. M (Material unknown)

 

 

Your MRP run detects a shortage of 2000 pieces for a material with an active quota arrangement. Each of your twosuppliers can only supply 1000 pieces at once. What must you maintain to have MRP generate a procurement proposal for 1000 pieces for each supplier? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Assign a rounding profile in the material master record of the planned material.
B. Assign the indicator for quota splitting to the lot-sizing procedure being used.
C. Set a maximum quota quantity in the quota arrangement item for each supplier.
D. Set a maximum lot size in the quota arrangement item and activate the 1x checkbox.


Answer: C,D

C. Set a maximum quota quantity in the quota arrangement item for each supplier.

D. Set a maximum lot size in the quota arrangement item and activate the 1x checkbox.

 

 

How can you automatically update the pricing conditions in a purchasing info record?
A. Select the Info Update indicator when maintaining a quotation.
B. Select the Info Update indicator when maintaining a contract.
C. Select the Info Update indicator when creating a purchase order.
D. Select the Info Update indicator when creating a contract release order.

 

Answer: A

A. Select the Info Update indicator when maintaining a quotation.

 

 

What does the account assignment category control? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Whether you must enter a material in the purchase order
B. The item categories you are allowed to use
C. The type of account assignment object you must specify
D. Whether you can post a goods receipt

 

Answer: A,C

A. Whether you must enter a material in the purchase order

C. The type of account assignment object you must specify

 

Which of the following actions are supported when you post a goods receipt to stock with reference to a purchase order? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Split the quantity received to multiple storage locations.
B. Post partial order quantity.
C. Adjust order quantity to received quantity.
D. Maintain a valuation price.

 

Answer: A,B

A. Split the quantity received to multiple storage locations.

B. Post partial order quantity.

 

 

What are some prerequisites to use a stock determination strategy for a material in inventory management? Note: Thereare 3 correct answers to this question.
A. Assign a stock determination strategy to the material type in Customizing.
B. Customize a cross-application strategy for stock determination.
C. Customize a stock determination rule and assign it to the storage type.
D. Assign a stock determination rule to the business transaction in Customizing.
E. Assign a stock determination group in the material master record.


Answer: B,D,E

B. Customize a cross-application strategy for stock determination.

D. Assign a stock determination rule to the business transaction in Customizing.
E. Assign a stock determination group in the material master record.

 

 

 

Which fields does authorization object M_EINK_FRG for the release of purchasing documents contain? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Release group
B. Release code
C. Release indicator
D. Release strategy

 

Answer: A,D

A. Release group

D. Release strategy

 

 

 

Your purchasing department wants to monitor overdue purchase orders. What are the prerequisites for issuing delivery reminders for a purchase order? Note: There are 3 correct answers to this question.
A. Set message determination in Customizing and maintain message records.
B. Maintain a confirmation control key in the supplier master.
C. Maintain reminder periods in the purchase order item.
D. Output the purchase order.
E. Maintain purchasing value keys in the purchase order item.

 

Answer: A,C,E

 

 

Which options are available for the automatic posting of unplanned delivery costs when creating an invoice with purchase order reference? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. The costs are posted automatically in a separate invoice.
B. The costs can be distributed among the invoice items.
C. The costs can be posted to a separate account.
D. The system determines a freight clearing account for posting the costs.

 

Answer: B,C

B. The costs can be distributed among the invoice items.

C. The costs can be posted to a separate account.

 

 

 

In your project, you need to make sure that consignment purchase orders utilize a different number range than other purchase orders. What must you do?
A. Customize a new document category, assign a new number range, and assign the item category for consignment only
to this category.
B. Customize a new document category, assign a new number range object, and assign the item category for
consignment only to this category.
C. Customize a new document type, assign a new number range, and assign the item category for consignment only to
this type.
D. Customize a new document type, assign a new number range object, and assign the item category for consignment to
this type.

 

Answer: C

C. Customize a new document type, assign a new number range, and assign the item category for consignment only to
this type.

 

 

Your purchasing department is interested in working with scheduling agreements. What valid information can you share with them regarding release creation profiles?Note: There are 3 correct answers to this question.
A. A release creation profile triggers the creation of scheduling agreement schedule lines.
B. You can enter a release creation profile in the supplier master data.
C. A release creation profile controls the periodicity of delivery schedule creation.
D. You can enter a release creation profile in a purchasing info record.
E. A release creation profile controls the aggregation of schedule line quantities in a delivery schedule.

 

Answer: B,D,E

B. You can enter a release creation profile in the supplier master data.

D. You can enter a release creation profile in a purchasing info record.

E. A release creation profile controls the aggregation of schedule line quantities in a delivery schedule.

 

 

Which organizational assignment must NOT be maintained when setting up a cross-company-code purchasing
organization?
A. Plant -- purchasing group
B. Reference purchasing organization -- purchasing organization
C. Plant -- purchasing organization
D. Company code -- purchasing organization

 

Answer: B,C

B. Reference purchasing organization -- purchasing organization

C. Plant -- purchasing organization

 

 

 

You enter a supplier invoice for a purchase order that has already been delivered. Apart from the purchase order number itself, what information can you use as a reference? Note: There are 2 correct answers to this question.
A. Bill of lading number
B. Inbound delivery number
C. Material document number
D. Delivery note number

 

Answer: A,D

A. Bill of lading number

D. Delivery note number

 

 

Question: 147
Where does SAP S/4HANA store the low-level code used to determine the sequence in which materials are planned during the MRP run? Note: There are 2 correct answers to this question.

SAP S/4HANA는 MRP 실행 중 자료가 계획되는 순서를 결정하는 데 사용되는 하위 코드를 어디에 저장합니까
A. Production version
B. Bill of material
C. MRP planning file
D. Material master

 

Answer: B,C

B. Bill of material
C. MRP planning file