[덤프, dump] SAP C_TS452_2021 Sourcing and Procurement 정리 (2)

 

11) Which of the following are characteristics of the Hold function for purchase order?
주문서(구매오더) 보류 기능의 특징은 다음 중 무엇입니까?

A. It triggers a workflow to request completion of the document
   문서 완성을 요청하는 워크플로를 트리거합니다.
B. It allows any kind of error in document 
   문서 모든 종류의 오류를 허용합니다
C. It disables follow-on activities 
   후속 활동이 사용 중지됩니다.
D. It is supported for blanket purchase orders.
   대량 구매 주문이 지원됩니다.

답 : B,C

보류된 구매오더는 오류를 허용하고 저장되나 후속 활동에 대해선 비활성화됨.

 

12) What can you control with the document type in purchasing? (1번 중복 질문, 답 선택지가 다름)

A. Linkage to material groups / document types
B. Allowed item categories
C. Number Range
D. Allowed account assignment categories -> 1번 문항에서는 O 인데 왜? 1번 문항이 잘못된 것으로 생각함.
E. Field selection (Maintain 이 없어서 안된 것 같음)

 

답 : A,B,C

document type 에서 중요하게 제어하는 것으로
item interval, allowed item categories , link PR document types, Maintain field selection

 

 

13) You want to collectively convert assigned purchase requistions into purchase orders. How can you do this?
(답이 덤프마다 다름, 소스리스트 또는 어사인먼트 리스트 두개가 나뉨)
A. Run material requirements planning(MRP)
B. Use the assignment list
C. Use the source list
D. Run the automatic generation of purchase  orders
E. User hte document in the Create Purchase Order app(ME21N)

답 : B,D,E 

PR -> PO를 정확하게 전환하기 위해선 어떻게 할 수 있나?

B. Assingment list

D. PO 자동생성 실행

E. ME21N을 이용해서 생성

 

14) You want create a purchase order with reference to a purchase requisition what controls the linkage between the line item of your purchase order and the purchase requisition
구매 오더의 품목과 구매 요청 간의 연결을 제어하는 ​​구매 요청을 참조하여 구매 오더를 생성하려고 합니다.

A. Item Category
B. Doucment type
C. Account Assignment Category
D. Document category

답 : A Item Category

 

15) An incoming invoice shows a variance when compared to the expected quantity or amount. How you cna you record this invoice?
받은 송장에 예상 수량 또는 금액과 비교할 때 차이가 표시됩니다. 이 송장을 어떻게 기록 할 수 있습니까?

 

A. Enter the actual invoice values, use the reduction function, and post. The system create the invoice withreduced value
B. Enter the actual invoice values, use the reduction function, and post. The system creates a credit memo to the actual invoice
C. Enter the actual invoice values, use the reduction function, and post. The system creates the invoice with the actual values and might block it for payment
D. Enter the actual invoice values. You must then park the invoice because posting is NOT allowed 

 

답 : C. Enter the actual invoice values, use the reduction function, and post. The system creates the invoice with the actual values and might block it for payment
실제 송장 금액을 입력하고 감액 기능을 사용하여 전기합니다. 시스템은 실제 값이 포함된 인보이스를 작성하고 결제가 차단될 수 있습니다.

 

16) You want to procure material from another plant. What purchasing instrument would you use?
다른 플랜트로 자재를 조달하고 싶을 때 어떤 걸 사용해야 하나?
A. Warehouse transfer request
B. Stock transport order
C. Warehouse transfer order
D. Standard purchase order

B. STO(재고 이전오더)

 

17) For Which type of contracts can you use item category Material Group (W) 
품목 카테고리 자재그룹을 사용할 수 있는 계약 유형은 무엇입니까?

A. Sales Contracts 
B. Value Contracts 
C. Quantity contracts 
D. Service Contracts 

 

답 : B. Value Contracts 

 

18) your company uses the classic release procedure for purchase orders. What are some characteristics of a release procedure for purchase orders?
귀사는 구매 주문에 대해 고전적인 릴리스 절차를 사용합니다. 구매 주문에 대한 릴리스 절차의 특징은 무엇입니까?

A. the output of purchase order is NOT possible before approval 
B. release procedure for purchase order are possible without classification (구매주문에 대한 릴리즈 절차는 구분없이 가능합니다)
C. The release rejection of a purchase order is the only possible at header level 
D. the release or rejection of a purchase order is only possible at line item level 

 

답 : A,B,C

 

19) A supplier delivers material to your warehouse , however you are only obliged to pay the supplier once you have withdraw the stock . which procurement process would you implement for this purpose?
(공급업체는 자재를 창고로 배송하지만 재고를 회수한 후에만 공급업체에 대금을 지불해야 합니다.
이를 위해 어떤 조달 프로세스를 구현하시겠습니까?)

A. stock transfer
B. consignment
C. standard
D. third party 


답 : B consignment (위탁)

 

20) You are receiving for deliveries for a valuated material Which documents are created when you post a goods receipt? Note : There are 2 correct answers to this question

 

A. Accounting document 
B. Physical inventory document 
C. Material document 
D. Invoice document 

 

답 : A,C
(평가 자재 납품을 받을 때 입고 전기 시 생성되는 문서에는 인바운드 납품, 회계 문서, 자재 문서가 포함)

 

21) which of the following activities is a prerequisite to enable partner role determination in purchasing documents?
다음 중 문서를 구매할 때 파트너 역할을 결정하는 데 필요한 작업은 무엇입니까?

A. assign a partner schema to relevant arrangement types 
B. assign a partner schema to relevant purchasing documents types 
C. assign a partner schema to relevant account groups 
D. Assign a partner role to relevant purchasing documents types 

 

답 : B. assign a partner schema to relevant purchasing documents types 

 

22) You want to implement split valuation functionality What must you do ?
분할 평가 기능을 구현하려면 어떻게 해야 합니까?
Note : There are 2 correct answers to this question 

 

A. assign valuation types to stock types 
B. add valuation types to all open PO items 
C. Customize valuation categories and valuation types 
D. create additional accounting data for the relevant materials 

 

답 :

C. Customize valuation categories and valuation types 
D. create additional accounting data for the relevant materials 

 

23) How does SAP FIORI achieve the role based design principle? 
SAP FIORI는 어떻게 역할 기반 설계 원칙을 달성합니까??
NOTE: There are 2 correct answers to this question

 

A. End users get all the information and functions they need for their daily work 
B. NAVIGATION, PERSONALZATION, AND APPLICATION CONFIGURATION are limited to ensure consistency across user roles
C. Complex transactions are split into several apps that correspond to a user's role 
D. The application interface adapts to the size and device used by the user 

 

답 : A,C

A. End users get all the information and functions they need for their daily work 

C. Complex transactions are split into several apps that correspond to a user's role 

 

24) at what level do you maintain the purchasing group in the material master? 
A. company code 
B. clients
C. Plant
D. purchasing organization

 

답 : C. Plant

 

25) you want to set up account determination so that several material types are grouped on the same account 
A. Assign the valuation class to the material types
B. Assign the same account modification to the material type 
C. Assign the same account category reference to the material types 
D. Assign the same valuation grouping code to the material type 

 

답 : C

C. Assign the same account category reference to the material types 

 

26) In which situation can you have open items in GR/IR CLEARING account 
A. where there is a difference between the invoice price and valuation price of the market 
B. where there is quantity difference between invoice and purchase order item
C. Where there is a quantity difference between goods receipt and invoice receipt for purchase order item 
D. when there is a price difference between purchase and invoice receipt for purchase order item 

 

답 : C

C. Where there is a quantity difference between goods receipt and invoice receipt for purchase order item 

 

27) Which of the Following are Features of subcontracting procurement Process ? 
NOTE : There are 3 Correct Answers to this question

 

A. You Can Assign a subcontracting order item to an Account 
B. You can post a non Valuated goods receipt for a subcontracting order item 
C. You can have subcontracting purchase requisitions created by MRP 
D. You must create a subcontracting info record before you can order a material by subcontracting 
E. You can maintain components to be provided in a bill of Material 

 

답 : C,D,E

C. You can have subcontracting purchase requisitions created by MRP 
D. You must create a subcontracting info record before you can order a material by subcontracting 
E. You can maintain components to be provided in a bill of Material 

 

28) what are some key features of the SAP smart business key performance indicator (KPI)tiles used for
purchasing analytics?
A. Chart snippet on a tiles are updated after each start of the evaluation 
B. Number on the tiles can have different colors for different alert thresholds
C. each tile represent a set of actionable cards 
D. The tiles show key information that is updated in real times 
답 :  A, B

 A. Chart snippets on a tile are updated after each start of the evaluation, which suggests that the visuals displayed are refreshed periodically to reflect the most current data, although not necessarily in real-time.

 

B. Numbers on the tiles can have different colours to represent different thresholds of alert, indicating performance relative to certain targets. These colour-coded indicators work as a visual alert system to quickly convey information about the attainment or breach of predefined thresholds

 

29) How does the system derive the company code when you post a goods movement in a plant 
A. when you enter a plant the system uniquely find a purchasing organization and then a company code since each
purchasing organization is assign to a single company code 
B. the system determine the company code from your default setting 
C. when enter a plant the system uniquely determines a company code since plant can only belong to the one company
code 
D. when you enter a movement type the system uniquely finds a company code since movement type is only valid for a
single combination of plant and company code

 

답 : C

C. when enter a plant the system uniquely determines a company code since plant can only belong to the one company
code 

 

30) which of the following occurs when you park a supplier invoice related to a purchase order ? 
Note : 2 correct answers

 

A. G/L accounts are updated 
B. The purchase order history is updated
C. An FI invoice is posted and blocked for payments 
D. An MM invoice document is created 

 

답 : 

B. The purchase order history is updated

D. An MM invoice document is created